chessmen روسیه خبر کاریکاتور

chessmen: روسیه خبر کاریکاتور

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مالیات بر ارزش افزوده از بین بردن ‌می‌شود

    حذف یا چگونگی اخذ مالیات از جمله چالش های پیش روی تولید كنندگان داخلی هست. تولید كنندگانی كه عمدتا براین باورند به علت براق نبودن ساختار اقتصادی كشور و فعالیت ه

    مالیات بر ارزش افزوده از بین بردن ‌می‌شود

    مالیات بر ارزش افزوده از بین بردن می شود

    عبارات مهم : قانون

    حذف یا چگونگی اخذ مالیات از جمله چالش های پیش روی تولید كنندگان داخلی هست. تولید كنندگانی كه عمدتا براین باورند به علت براق نبودن ساختار اقتصادی كشور و فعالیت های اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی یا خدماتی امكان فرارمالیاتی جهت بسیاری دیگر از واحدها مهیاست. اخذ مالیات از واحدهای متفاوت تولیدی تا خدماتی با عناوین متفاوت با رویه موجود امكان فرار مالیاتی و تبعیض مرسوم بین واحدهای متفاوت را باعث شده است است وهمین مهم نیز چندی است باعث گله مندی اهالی تولید داخل كشور شده است است و آنها خواستار انجام اصلاحاتی در این زمینه هستند.

    مالیات بر ارزش افزوده از بین بردن ‌می‌شود

    بسیاری از تولید كنندگان ایرانی بر این باورند درعمده كشورهای توسعه یافته بخش عمده هزینه های دولت از طریق مالیات از واحدهای متفاوت تولیدی تا خدماتی و رفاهی تامین می شود، حال آنكه نقطه تمایز این كشورها با كشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته در تدوین قوانین جامع اقتصادی و براق بودن عملكرد تمامی بنگاه ها یا واحد های تولیدی و اقتصادی هست. چنانچه در كشورهای توسعه یافته امكان فرار مالیاتی نیز جهت واحدها نزدیك به صفر هست، آیا كه فعالیت اقتصادی زیرزمینی در این كشورها وجود ندارد و جملگی موظف به پرداخت مالیات هستند. با این حال نزدیك به یك دهه علاوه بر پرداخت مالیات تولید از واحدهای متفاوت تولید، بخش دوم پرداخت های مالیاتی با عنوان مالیات بر ارزش افزوده ، به دغدغه و چالش مهم تولید كنندگان تبدیل شد.

    اجبار دولت و توان تولیدكننده

    نحوه محاسبه مالیات ارزش افزوده به گونه ای است که تولیدکننده نمی تواند آن را از خریدار دریافت کند، به عبارتی دولت اجبار کرده که تولیدکننده باید مالیات جنس فروخته شده است را بپردازد حتی اگر پول را هم دریافت نکرده باشد. در این زمینه آرزوی بزرگ خالقی، عضو هیات مدیره منزل صنعت و معدن کشور عزیزمان ایران نبود ساختار درست جهت دریافت مالیات ارزش افزوده از خریدار موجب شده است تا خرده فروش ها نیز از این عنوان فرار کنند، به گونه ای که اگر اسم و آدرس خرده فروش در فاکتور بیاید آنها دیگر خرید نمی کنند. او حل این مسئله را الزام استقرار ماشین های صندوق در واحدهای متفاوت فروش كالا عنوان می كند و می افزاید: اگر ماشین صندوق در خرده فروشی ها الزامی باشد که جهت هر فروشی فاکتور ارائه کنند هر فروشی ثبت شده است و امکان فرار مالیاتی و فروش اجناس غیرمجاز نیز از بین می رود.

    حذف یا چگونگی اخذ مالیات از جمله چالش های پیش روی تولید كنندگان داخلی هست. تولید كنندگانی كه عمدتا براین باورند به علت براق نبودن ساختار اقتصادی كشور و فعالیت ه

    حذف مالیات ارزش افزوده

    با نام گذاری سال تازه با عنوان حمایت از كالای ایرانی بسیاری از كارشناسان بر این باورند كه عمده حمایت از تولیدات داخلی می تواند در از بین بردن یا اصلاح بعضی ساختارهای اقتصادی از جمله ساختار مالیاتی در كشور باشد. در این زمینه محمد رضا پورابراهیمی، مدیر کمیسیون اقتصادی مجلس دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکننده را مانع جدی پیش روی بخش تولید اعلام کرده و از دو گام اساسی مجلس در سال 97 جهت حمایت از تولیدكنندگان خبر می دهد. پورابراهیمی راجع به آخرین کارها کمیسیون اقتصادی مجلس جهت اصلاح قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده به منظور حمایت از کارفرمایان و تولیدکنندگان در سال «حمایت از کالای ایرانی» به مهر گفت: در کشور عزیزمان ایران نیز همچون سایر کشورها، دو نوع مالیات بر تولید تحت عنوان مالیات بر عملکرد و مالیات بر مصرف تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده، جاری است.

    وی با بیان اینکه مالیات بر عملکرد، سال ها و از وقت تدوین قانون تجارت از تولیدکنندگان دریافت می شده است و شرایط آن متناسب با مقتضیات زمانی طی شده، افزود: ولی مالیات بر ارزش افزوده، مالیات جدیدی در اقتصاد کشور عزیزمان ایران است که طی یک دهه اخیر با تدوین قانون مربوطه، اجرایی شده است و در نهایت به صورت آزمایشی، تاکنون ادامه دارد. مدیر کمیسیون اقتصادی مجلس، نقصان در اجرا و عدم وجود زیرساخت های اجرایی مورد نیاز را ۲ نقطه ضعف مهم قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرده و یادآور شده است است: یکی از اشتباهات قانون مالیات بر ارزش افزوده در اجرا، دریافت این نوع مالیات از تولیدکنندگان هست؛ به عبارتی به جای اینکه این قانون، مانند بسیاری از کشورها، مصرف را هدفگذاری کند، در کشور ما به علت ۲ نقطه ضعف مذکور، بخش تولید را هدفگذاری کرده است.

    مالیات بر ارزش افزوده از بین بردن ‌می‌شود

    پورابراهیمی در ادامه از پیگیری های مجلس سالی که گذشت و از تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داده و عنوان كرد اوایل سال ۹۶ این لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شد و ما بر اساس یک برنامه زمانبندی در کمیسیون اقتصادی طی یکسال کامل این لایحه را مورد بررسی و کارشناسی قرار دادیم تا مجموعه تصمیمات یکسان مجلس و دولت، دو ضعف کلید این قانون یعنی نقص در اجرا و عدم وجود زیرساخت اجرایی را پوشش دهد.

    او تصریح کرد: با دعوت از بعضی فعالان اقتصادی ۳۰ محور اشتباهات این قانون احصا شد و تک تک آنها را در اصلاحیه لحاظ کردیم. مدیر کمیسیون اقتصادی مجلس، راجع به نتیجه های بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: با همکاری سه تشکل مهم بخش شخصی و تعاونی یعنی اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون همه مواد لایحه در کمیته مالیاتی کمیسیون مورد بررسی قرار داده شد و آینده نگری می کنیم لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا آخرهای اردیبهشت در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شود و در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار گیرد.

    حذف یا چگونگی اخذ مالیات از جمله چالش های پیش روی تولید كنندگان داخلی هست. تولید كنندگانی كه عمدتا براین باورند به علت براق نبودن ساختار اقتصادی كشور و فعالیت ه

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: به فعالان اقتصادی قول می دهیم در صورت کمک مجلس، لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی تا آخر خردادماه در مجلس تصویب و نهایی می شود. وی با بیان اینکه با تصویب نهایی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس قطعا ۹۰ درصد از پرسشها بخش تولید که ناشی از اجرای ناقص این قانون هست، برطرف خواهد شد، افزود: اصلاح این قانون یکی از کارها مهم دولت و مجلس در جهت حمایت از تولید در سال ۹۷ است.

    آرمان/ سهیلا وكیلی

    واژه های کلیدی: قانون | مالیات | اقتصادی | کمیسیون | فرار مالیاتی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار